fredag 5 december 2014

Decembermorgon


Sovrumsfönstret tidigare denna dag. Stjärnor i kruka såväl som på fot. Det enda som saknas är snön. Jag älskar verkligen snö, få saker som är så vackert, och jag beundrar avundsjukt bilder från bloggare längre norrut dit snön kommit. 

Maxen slocknade innan 18 igår och var sedan omöjlig att väcka så han fick sova för natten. En väldigt lugn kväll blev det med hemmagjord pizza, Ernst på tv (älskar!)  och några paket inslagna för kalendern. Tidigare år har han ju fått ett paket om dagen, allt upphängt på sin stora Mailegtomtekalender, men jag hade inte riktigt ork till det den här gången. Det blir mest en massa småsaker som vi ändå inte har plats för. Istället så har jag knutit fast en chokladbit för varje dag, och så några småpaket då och då som jag "ramlat över", som en liten lampa i form av en snögubbe, ett minipussel (Maxen älskar att lägga pussel), etcetera.

På varje adventsöndag så får han en större present, som nu på söndag då det blir en stor förpackning lego som ska byggas ihop. Egentligen hade jag köpt filmen Frost och tanken var att bygga ihop en egen liten biosalong här hemma med biljett och lite popcorn och godis och allt som hör till, och så skulle vi titta på den tillsammans. Tyvärr var inte vår dvd med på planerna för den gav upp för någon vecka sedan, typiskt! Att se den på datorn blir ju inte alls lika kul... Så det får bli legobygge istället. 

P tar med sig Lovis hit på vägen hem från jobbet då C ska på kurs, och i helgen blir det full fart med Lisebergsbesök med syster och hennes familj bl.a, det vill säga; inte mycket datortid. Jag håller på med ett svar på en inredningsfråga jag fick här i bloggen, så det kommer nog upp iaf. Önskar er en fin 2:a adventshelg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...