onsdag 18 mars 2015

Det går mot påsk...

 
Den söta påskpåsen fann jag på Lagerhaus och påskkalendern i en delikatessbutik. Det fanns liknande kalendrar, men något mindre på Lagerhaus.

Men var är allt påskpynt? Jag, pyntets mästarinna, har ju samlat en stor låda vid det här laget, men vi hittar den inte. Lite samma situation som julen 2013 då alla juldekorationer var på rymmen. Räddningen då var svärmor som har ett gott minne. Men påskgrejerna kan hon nog inte hjälpa oss med tyvärr. Vi får hoppas att påskharen dyker upp med dem framöver.

Nu fixar jag mig för snart bär det av till SU och fortsättningen på utredningen som påbörjades för nån månad sedan. Den här gången kommer jag att genomföra diverse tester av hjärnan och minnet. Jag har redan förberett familjen på att jag kommer att vara helt utslagen när jag kommer hem...

Imorgon har jag bjudit hem en förskolekompis till M, och hans mamma. O är yngre än Max så de leker inte direkt, men de är också rätt nya i stan så jag frågade om de ville följa med hem på fika. Det är ju det där med att vara ny nånstans, man känner liksom inte någon från början, har inga gamla bekantskaper att vila i. Vi har egentligen bara småpratat när vi hämtat samtidigt så det känns ärligt talat lite nervöst, men hon verkar trevlig:)

Nu är det "brekkie time", förhoppningsvis ger det mig lite mer energi, för jag känner mig som om jag är halvt medvetslös av trötthet:) Fin dag till er!

2 kommentarer:

  1. Påskpynt har jag alltid varit dålig på. Skyller på att jag arbetade på Påskavdelningen på Åhlens City och fick överdos :-). Men något litet pynt ska väl fram ändå!

    Jag har nog missat helt vad som hänt dig och vad det är för undersökning. Hur som helst hopas jag att det inte är något allvarligt.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Bra initiativ! Främlingar är vänner vi ännu inte lärt känna... : )

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...