måndag 13 april 2015

Molnmobil




Senaste lilla "pysslet" till barnkammaren är molnet som nu hänger i M:s fönster. Just barnrum är väl det absolut roligaste att fixa med, hade önskat att Max haft en minst dubbelt så stort bara, för det han har är ju mini och hur mycket jag än vill så är det ju rätt begränsat med utrymme till alla projekt jag fantiserar om. Tyvärr.

På tal om det där med vänskap som jag tog upp i förra inlägget; igår hade Maxen för första gången en kompis här utan att kompisens föräldrar var med. Eftersom vi vet att M kan ha svårt att säga ifrån så satte vi upp några regler innan kompisen kom, som t.ex. att dörren till hans rum måste vara öppen så att vi hör vad som händer, och så lade vi undan de leksaker som han var mest rädd om. Det gick rätt bra, även om Max var så trött (vilket man blir om man kommer i säng lite sent och sen envisas med att vakna klockan 6.30 en söndagsmorgon...) så det blev små konflikter här och där. Kände mig lite som Ban Ki Moon där ett tag när jag försökte vara diplomatisk:)

Well, allt gick bra, och vi avslutade med att pojkens föräldrar och lillebror kom över på lite fruktsallad. Det är skönt med människor man kan bjuda hem trots att det står en toalettstol precis bredvid bordet i brist på annan plats:) Ja, alltså, badrummet närmar sig ju färdigt så i veckan så handlade vi toa och dusch som just nu står i vardagsrummet i väntan på att bli installerade, det ser rätt galet ut så man får välja sina besökare, hehe:)

Ny vecka, och här skiner solen idag. Önskar er en fin måndag ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...