torsdag 28 maj 2015

Details - Badrummet 2.0

 
Efter många långa timmar är nu badrummet på entréplan i stort sett färdigt. Vi väntar fortfarande in blandaren så toaletten är inte invigd ännu, och så saknar vi en handdukstork, men snart är det komplett. Min vision var ett ljust och nätt badrum som kändes lite "spa", och jag måste säga att det blev precis som jag önskat, supernöjd! Ja, det gäller oss båda förstås:) 

Min duktiga handyman här hemma har gjort exakt allt själv - med lite assistans från min pappa som hjälpt till en del med kaklingen. När jag inreder ett rum har jag alltid ett visst mått av Feng shui-tänk i ryggen, läs t.ex. vad konsulten Jannice Wistrand skriver om balans i badrummet här.

Badrum 2.0, håll tillgodo:



Jag drabbades av en svår längtan efter en terrakottakruka. Perfekt med lite grönt i badrummet. Lilla marmorskålen inköptes på CE inne ute i Örebro, liksom Bruka designs ljus i doften äpple som är hur god som helst.
Rosettkrok, Svenskt tenn. Tro det eller ej, men det var sambon som valde denna:-)

 
 
 
Hyllan Botkyrka från Ikea
 


När rosettkroken från Sv.Tenn inhandlades så slank även fina vasen/lyktan Kotten med

 

Det blev inget runt skålhandfat som jag först tänkt mig, istället valde vi ett från Camargue.



Först tittade vi på kompletta lösningar med handfat och skåp, men fann ingen som vi var 100 % nöjda med. Så vi valde att köpa kommod på Ikea istället vilket sparade ca 4000-5000 kronor mot om vi köpt på ett byggvaruhus/badrumsshop, ett hett tips!
 

Jag älskar Rituals produkter, deras duschkräm som löddrar är underbar. Nu när vi är i det närmaste färdiga med rummet så har jag gått loss i deras urfina butik och köpt lite allt möjligt; bl.a. handtvål samt lotion som bara doftar sååå gott! Jag är alltid torr om händerna så jag behöver ha tillgång till kräm så fort jag tvättat händerna. Kan verkligen rekommendera deras körsbärsblomma. ♥
Spegeln köptes på auktion för en billig peng.


Nu ska jag hämta upp min unge från förskolan. Det har verkat som om det inte riktigt fungerat nu i slutet så vi har bett personalen hålla lite koll. Max är ett år yngre än de andra killarna som han leker med, och han har svårt att säga från och stå upp för sig själv. Ännu svårare i den här gruppen där de andra gått ihop sedan de började. medan M kom först i höstas. Nu på sistone har han varit ledsen för att de kallat honom för dumma namn och han har inte fått vara med och bestämma när de leker. Man kunde ju önskat att personalen uppmärksammat detta, men nu när vi tog upp det så har de faktiskt varit extra lyhörda vilket lett till att de upptäckt att de andra kör mycket med honom.
 
Droppen kom igår då Max kom hem och berättade att han hade ont i huvudet eftersom en av killarna kommit på en "lek" (!!!) som gick ut på att de skulle kasta basketbollar i Max huvud (givetvis när inte fröken såg...) Ni kan ju tänka er hur arg jag blev! Förskolan försökte förklara att de inte kan vara med och se allt som händer, men jag vet inte om det är ett bra argument. I så fall får de väl gränsa av lekutrymmet då, för mycket av detta verkar ske bakom pedagogernas rygg. Nu skulle de ta tag i detta omgående vilket jag verkligen hoppas att de gör! Vi har pratat med Max om att en lek ska vara rolig för ALLA och om det är någon som får ont så är det inte en bra lek. Nej, usch och fy vad det gör ont i mitt hjärta just nu:-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...