onsdag 10 juni 2015

Crème de la Crème




En av väggarna i vårt vardagsrum har saknat något. Tavlorna som satt där har hängt med sedan förra lyan och de passade inte riktigt ihop. Ni vet hur det kan vara när man inte får till det och det liksom drar ner hela intrycket... Men då kom Desenio och deras fina prints till min räddning. Det var inte helt lätt att bestämma sig ska erkännas, det finns många snyggheter där, men till slut föll valet på dessa två i guld och ljust rosa som kändes som om de skulle göra sig bra i rummet. Nu är jag så nöjd. Det är här vi vanligtvis sitter och äter middag när vi är hemma allihop, vare sig vi har gäster eller ej. Nu har vi dessutom gjort om lite i rummet och införskaffat oss en soffa till, äntligen lite mer "mysutrymme":) Bilder kommer!

Måste förresten bli bättre på att köpa hem snittblommor, för visst känns det genast mycket fräschare med sådana på bordet? Fick en sån fin blomma med bud av goa Matilda efter att de varit här, men annars är jag just nu jättedålig på att ordna med det. Den här buketten med liljor inhandlades på Ica Maxi för 70 kronor så det är ju inga jättepengar heller. Fast jag ska minsann inte klaga, jag får ju tjusiga blommor av Maxen lite då och då:)  Nu sist var det smörblommor och förgätmigej som han och mormor plockade i helgen och som han så noggrant arrangerade i en liten vas (som egentligen är ett whiskeyglas eftersom jag inte hittat alla vaser sen flytten, men schhh:-)). Ibland kan det bli maskrosor och lite allt möjligt, allting plockat på stort allvar. Han är såå intresserad av just blommor och växter att jag, som är en total analfabet på det området, får skämmas när jag inte kan svara på de enklaste frågorna! Tur att det finns böcker och google, haha:)
Ha det fint kära ni!

Inlägg i samarbete med Desenio

1 kommentar:

  1. Jättefina tavlor! Jag är också på jakt efter lite roliga och fina prints. Ska ta en titt där!

    Men visst gör blommor mycket, man glömmer liksom bort det. Och nu kan man ju ta in en hel del från naturen.
    Ha en fin dag!
    kram Malin

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...