tisdag 2 juni 2015

The incredible Face mask

Nu har det skramlat tomt här på bloggen några dagar, men jag har känt mig konstig, haft ont i huvudet och  varit extremt trött, och dessutom åkt på ett sår på ögat som förpestat tillvaron. Idag har jag varit på vårdcentralen och lämnat prover för att se om det finns någon förklaring till detta, samt fått ett dundermedel som tydligen ska göra susen för ögat, så förhoppningsvis vänder det snart.

För ett litet tag sedan fick jag hem ett paket som innehöll ett gäng ansiktsmasker vid namn The Incredible Face mask från MayBeauty. Jag älskar ju hudvård och dylikt så det hade jag inget emot att testa:)


Ni som läser bloggar eller prenumererar på Glossbox har kanske sett den redan? Masken har blivit väldans populär då den tar med sig smuts och orenheter och ger len hy. Den sägs också funka bra att använda innan solning då den peelar huden och gör att färgen kommer in i hyn bättre. Själv brukar jag inte ägna mig åt just solning:-) Men en finare hud vill jag förstås gärna ha. Att man ser ut som Hulken under tiden stör inte mig, man får bara se till att hålla sig hemma just då:) Så här såg den ut på:


(Det där med dagens outfit och grejer passar inte mig, det blir extra tydligt när man ser bilden. Inte helt lätt att ta bilder på sig själv insåg jag...:))

Först bör man se till att ansiktet är rent och torrt. Sedan applicerar man masken över ansiktet, eller de delar man känner att man vill peela. Den medföljande penseln används med fördel för att täcka allt. Jag fick ta fingrarna till hjälp på några ställen då jag som sagt åkt på ett (smärtsamt!) sår i ögat som jag var så extremt rädd att komma åt. Men i alla fall, penseln ger ett jämnare resultat och så slipper man svarta fingrar efteråt...

Låt masken verka i 30 till 45 minuter och dra sedan bort den bit för bit. Det verkar variera lite hur ont det gör, jag upplevde det inte som smärtsamt även om det ju känns när man tar av sig den. Släpper den inte så ta lite ljummet vatten på en handduk och gnugga. Tvätta sedan ansiktet med vatten och smörj gärna in någon skön ansiktskräm. Allra bästa bästa tillfället att använda krämer på kroppen är ju när man peelat, då går det direkt in i huden,

Nu får ni också möjlighet att prova masken, med 30 % rabatt dessutom! Ett paket med masker, pensel och en utförlig hudvårdsguide kommer då hem till dig. Med koden selmafacemask30 så dras rabatten av, alternativt klicka er in här så aktiveras det automatiskt.

Inlägget är i samarbete med MayBeauty

1 kommentar:

  1. Aj da, hoppas att du mår bättre nu!

    Har också testat masken och ska göra det nu igen. Jag gillade den verkligen;) kände som att man drog bort allt skit;)

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...