torsdag 11 juni 2015

Utmaningen



Jag har just suttit en stund på balkongen (den som ska målas om men det har ju regnat nästan varenda dag jue...) och läst i Klas Ingessons bok, och jag som följt honom och hans karriär  i många år tycker att den är riktigt intressant. Han sa ju tidigare att den inte skulle bli en "Zlatan-bok" (I mina ögon var den skrytig och dryg och borde ha skrivits efter att Zlatan avslutat karriären!) och det tycker jag nog han lyckats med. Nu tittar vi på Halvåtta hos mig (repris?), ett program jag själv gärna hade varit med i om jag hade varit frisk nog. Eller ännu hellre den brittiska House guest, det hade varit min grej:)

Idag har jag bl.a. varit hos Maggan, min goa sköterska, och fått en utmaning: inget sött på en vecka! Hur nu det ska gå? Har ju skrivit här på bloggen om mitt sockerberoende som eskalerat de senaste åren så gäller det att kämpa! Och ni som finns i min närhet får helt enkelt hjälpa till och stötta... För jag vill ju må så bra jag kan, och det gör jag inte nu. Jag har flera symptom på högt sockervärde; magont, ont i händerna, etc. Jag är dessutom tröttare än jag borde vara. Så nu ska jag försöka klara en vecka. Men det ÄR svårt när kroppen skriker efter sött...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...